Sportmassage

Bewegen, ons lichaam is ervoor gemaakt. Wanneer we te veel of te weinig bewegen, raakt het lichaam uit balans en gaat het minder goed functioneren. Bewegen wil niet zeggen dat het om sporten gaat. Bewegen slaat op alle vormen van lichamelijke activiteit of het nu gaat om traplopen, fietsen, in de tuin werken, tennissen, voetballen, wandelen of golfen. Het gaat erom dat uw lichaam in beweging is.

Ongeacht om welke vorm van bewegen het gaat, bewegen is van belang wanneer het gaat om een goede balans tussen lichaam en geest. Toch kan het zijn dat er klachten ontstaan aan het bewegingsapparaat. Dat kan tijdens het sporten, maar zeker ook tijdens de normale dagelijkse activiteiten.

Sportmassage biedt hierin een uitkomst. Het vermindert de spierspanning en bevordert de doorbloeding en het herstel van de spieren. Sportmassage wordt vaak gebruikt als blessurepreventie en kan voorkomen dat er grotere blessures ontstaan. Massagetherapie kan bij een klacht of blessure het herstel bevorderen en er voor zorgen dat u snel weer uw dagelijkse bewegings- of sportactiviteit kunt oppakken.

Veel sportmasseurs (waaronder ikzelf) zijn aangesloten bij het Nederlands Genootschap voor Sportmassage (NGS), en hebben ook het nationale examen sportmassage afgelegd bij het NGS. Voor meer informatie: zie de site van het NGS

Sportmassage mag nooit worden toegepast (de eerste dagen / weken) na een spierscheur, bij een ontsteking of wond van de huid, of als iemand koorts heeft. Als de spieren heel zwaar belast zijn, is het beter om de sportmassage enkele dagen uit te stellen.

De masseur beperkt zich bij het masseren in principe tot het masseren van ‘gezonde weefsels’.
De behandelingen van blessures wordt aan een arts of fysiotherapeut overgelaten.

Wat kunt u nog meer verwachten van een sportmasseur? 
- Inspectie van uw lichaam
- Functietesten van spieren en gewrichten
- Tapen en bandageren ter ondersteuning bij uw sportactiviteit 

Voor wie is deze massage geschikt?

Intensieve sportbeoefening kan leiden tot overbelasting verschijnselen met als gevolg een achteruitgang van de weefselstructuren, waardoor de kans op een blessure toeneemt. Door sportmassage blijft het lichaam van de sporter gezond, presteert het beter en de kans op blessures neemt aanzienlijk af.

Bent u een niet-sporter?

Ook dan kan een sportmassage zinvol zijn, bijvoorbeeld bij een vastzittende schouder of stijve nek, vermoeide armen en benen of als u last heeft van uw onderrug.
U kunt een sportmasseur zonder verwijzing van een arts bezoeken. De sportmasseur is zelf echter geen arts en mag dus ook geen diagnose stellen of ziektes behandelen. Hij kan echter wel ingrijpen bij beginnende overbelasting verschijnselen, het proces van trainingshervatting na blessures begeleiden en een behandeling van een arts of fysiotherapeut ondersteunen.

Zowel preventieve als revaliderende massages. Snel weer op de baan, in het veld, op de fiets, in de tuin. Werkt ook ontspannend.
Met mijn massagetechnieken bereikt u snel uw doel!

Herkent u dat ook? Loopschema van het internet gevolgd en toch klachten? Of u houdt het niet vol? In het voorjaar te hard van stapel gelopen in de tuin? Te weinig getraind voor een sportevenement?

Ik hou van korte lijnen met veel aandacht voor u als beweger. We kunnen samen trainen of ik kan uw bewegingen spiegelen. U zo snel mogelijk op de been te brengen of houden, dat is mijn streven.

Sport- en Massagetherapie wat is dat? En dan ….

Sport- en Massagetherapie wat is dat? En dan ….

Als sportmasseur, sport- en massagetherapeut schep ik samen met u de ideale voorwaarden om de inwendige, fysiologische herstelmechanismen van het lichaam zelf te bevorderen.



NGS gediplomeerd masseur

Aangesloten bij NGS onder nr. 458181 en bij de NGS klachtenregistratie.